Projekt remontu ul. Bezpiecznej – Radny Osiedla prosi o opinie i uwagi!
Przekazujemy Państwu list Pana Przemysława Zankowskiego, Radnego Osiedla Karłowice-Różanka, w sprawie zbierania uwag i opinii na temat projektu, planowanego remontu ulicy Bezpiecznej.
Zachęcamy mieszkańców do aktywnego udziału i wsparciu Pana Radnego Przemysława Zankowskiego.
„Dzień Dobry Panowie Oficerze Rowerowy i Pieszy.
Szanowni Państwo
Przesyłam projekt remontu ul. Bezpiecznej, który przedłożono Radzie Osiedla do zaopiniowania. Załączam notatkę ze spotkania 4 stycznia.
Proszę uprzejmie o odpowiedź, czy zaprojektowane ścieżki na chodnikach po obu stronach ul. Bezpiecznej będą miały kontynuację w przyszłości w ciągu ul. Łużyckiej?
Czy będą tam wzdłuż wąskiej ul. Łużyckiej – warunki techniczne, np. odpowiednie szerokości jezdni? chodników? tak, żeby ścieżki wzdłuż ul. Łużyckiej powstały?
Pytamy ponieważ rodzą się poważne wątpliwości – wszystko wskazuje, iż nowo projektowane ścieżki biegną donikąd!
Na ul Łużyckiej zakończą się! Taki projekt to byłoby marnotrawienie publicznych pieniędzy. Dodatkowo projekt przewiduje postawienie kilkunastu – kilkudziesięciu nowych słupków na chodnikach. Czy naprawdę są one zasadne?
Czy stawianie słupków w tej ilości to jedyne możliwe, nowoczesne, europejskie rozwiązanie?
Odnośnie ścieżek rowerowych – w tej sytuacji może zasadne jest np. proste, tanie rozwiązanie tj. namalowanie farbą pasa na chodniku wskazującego część chodnika dla pieszych a część dla rowerzystów. Takie rozwiązanie jest na chodniku wzdłuż ul. Obornickiej łączącej się z ul. Broniewskiego.
A może oznaczyć chodniki ogólnym rysunkiem – iż równolegle służy pieszym i rowerzystom? Ruch rowerowy jest tam niebyt duży.
Proszę o możliwie niezwłoczną odpowiedź i sugestie rozwiązań – tak aby nie stworzyć profesjonalnych ścieżek rowerowych, które w żaden sensowny sposób nie będą miały późniejszej kontynuacji lub skończą się przechodząc w jezdnię.
Dziękuję. Pozdrawiam.
Przemysław Zankowski
Radny Osiedla Karłowice – Różanka”
Notatka ze spotkania:
Plany
Jeżeli wyznaczymy dodatkowy pas dla rowerów na jezdni czy wpłynie to na ilość pasów dla samochodów? Jeżeli z 3 przy skrzyżowaniu z Obornicką zrobią się 2 to wyjazd na Obornicka będzie graniczył z cudem. Już jest cięzko.
Dokładnie. Czy ścieżki rowerowe są potrzebne po obu stronach? Czy droga rowerowa nie mogłaby skręcać w ul Jugosłowiańską i łàczyc się ze szlakiem rowerowym przy ul Bałtyckiej? (Ewentualnie skopiować na Łużyckiej rozwiązanie z ul. Grodzkiej?) moim skromnym zdaniem kolektor ul Bezpiecznej i Obornickiej powinien być dwupasmowy już od ul Chorwackiej w kierunku Obornickiej. No i powinny tam być światła!